Zasady przyjęcia na wizytę:
→ Osoby zgłaszające się do SOR/NiŚPOZ zostają poddane ocenie medycznej (TRIAGE), tzn. po przeprowadzonej wstępnej ocenie stanu zdrowia przez pielęgniarkę / ratownika medycznego zostaną zakwalifikowani do odpowiedniej kategorii. Jeżeli będzie to kategoria wyrażona kolorem zielonym lub niebieskim – pacjent zostanie skierowany do lekarza NiŚPOZ i będzie oczekiwać przed konkretnym gabinetem lekarskim.
→ Nie trzeba mieć skierowania, a także nie ma znaczenia miejsce zamieszkania.
Kto może skorzystać z porady w NiŚPOZ:
→ pacjenci w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia, które nie jest stanem zagrożenia życia i nie mają możliwości skorzystania z wizyty u lekarza rodzinnego lub zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia,
→ w medycznie uzasadnionych przypadkach porada lekarska może być udzielona w miejscu zamieszkania pacjenta; wizyty należy zgłaszać pod numerem telefonu: 607-790-488.
Z Nocnej i Świątecznej Podstawowej Opieki Zdrowotnej nie należy korzystać w celu:
→ wizyty kontrolnej w związku z wcześniej rozpoczętym leczeniem,
→ wypisania recepty na stosowane stale leki w związku ze schorzeniem przewlekłym,
→ rutynowego zaświadczenia o stanie zdrowia,
→ skierowania do specjalisty.
Dokumenty, jakie można otrzymać na NiŚPOZ:
Lekarz po bezpośrednim zbadaniu pacjenta, oceniając w danej chwili jego stan zdrowia, orzeka zasadność wystawienia zwolnienia lekarskiego L4, skierowania na badania lub do poradni specjalistycznej.
Ważne informacje:
Z NiŚPOZ pacjenci mogą korzystać od poniedziałku do piątku w godz. od 18.00 do 08.00 następnego dnia oraz przez całą dobę w soboty, niedziele, dni świąteczne i inne dni ustawowo wolne od pracy.